check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FORD S-MAX (WA6)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Forda S-Max? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Ford S-Max

Ford S-Max jest produkowany od 2006 roku - zadebiutował w tym roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. To duży, usportowiony van z segmentu K. Według koncepcji producenta, model ten miał uzupełnić lukę pomiędzy kompaktowym MPV C-Max, siedmioosobowym vanem Galaxy oraz Mondeo kombi. Samochód został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią marki – Kinetic Design. Jednak jego wnętrze jest bliźniaczo podobne do tego, które znajdziemy w czwartej generacji Mondeo.

Ford S-Max jest pierwszym modelem amerykańskiej marki, który w pierwszej dekadzie XXI wieku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku (2007). W 2008 roku do sprzedaży trafił model S-Max z 175-konnym silnikiem wysokoprężnym 2.2 Duratorq TDCi, który powstał przy współpracy Forda z koncernem PSA. Natomiast w 2010 roku zaprezentowano auto po faceliftingu. Produkcję Forda S-Max pierwszej generacji zakończono w 2014 roku.

Ford S-Max był dostępny w wersjach wyposażeniowych:

  • Trend,
  • Titanium,
  • Titanium S,
  • Titanium X.

Ford S-Max - stylistyka nadwozia

Ford S-Max to samochód pośredni, łączy w sobie cechy minivanu i klasycznego kombi. Został zbudowany na bazie podłogowej Mondeo o rozstawie osi 2850 mm. Jako przednie zawieszenie wykorzystano tu kolumny MacPhersona, natomiast w tyle znajdują się osie wielowahaczowe. Dodatkowo w tej wersji wprowadzono generację  układu kierowniczego wspomaganą hydraulicznie. Dzięki stylistyce Kinetic Design sylwetka Ford S-Max ma dynamiczny wygląd pomimo swoich rozmiarów. Linie przednich świateł dobrze wpisują się w kształt pasa przedniego oraz sylwetki auta. Natomiast zastosowane skrzela za przednimi kolami dodają Fordowi sportowego charakteru.

Wnętrze modelu Ford S-Max

Wnętrze modelu Ford S-Max jest bardzo przestronne, gwarantuje komfortowe  warunki jazdy dla pięciu osób, a dodatkowo w bagażniku są dwa rozkładane siedziska. Przy złożonych zapasowych fotelach bagażnik pomieści 855 l, natomiast gdy złożymy tylne fotele zyskujemy pojemność do 2100 l. W Ford S-Max zastosowano to samo wzornictwo kokpitu, jakie znajdziemy w Mondeo - modele różną się tylko ilością nawiewów we wnętrzu. Materiały zastosowane do wykończenia kabiny prezentują jakość klasy trzeciej. Tworzywa są zamontowane solidnie, tekstylia zaś są trwałe i łatwe w czyszczeniu.

Silnik i części Ford S-Max

Ford S-Max był dostępny z silnikami benzynowym, jak i Dieslami. Przed liftingiem (2010 rok) w sprzedaży były modele wyposażone w wolnossące motory benzynowe z rodziny Duratec o pojemności 2.0 l (145 KM) i 2.3 l (161 KM) oraz doładowany, pięciocylindrowy 2.5 T (220 KM) znany również z Volvo.

Wśród jednostek wysokoprężnych  Ford S-Max oferował najmniejszy silnik 1.8 TDCi (125 KM) i większe, wyprodukowane we współpracy z Grupą PSA o pojemności 2.0 l (115–140 KM) i 2.2 l (175 KM). Po liftingu w 2010 roku w grupie benzyniaków znalazły się także EcoBoosty: 1.6 l (160 KM) i 2.0 l (203 i 240 KM). Zadebiutowała także dwusprzęgłowa przekładnia PowerShift, którą sparowano z silnikami 2.0 EcoBoost i 2.0 TDCi.

Części Ford S-Max ma bardzo łatwo dostępne. Na rynku nie ma problemu z nabyciem podzespołów do tego popularnego kompaktu rodzinnego.

Zalety i wady Forda S-Max

Do zalet Forda S-Max można zaliczyć:

  • Dobre zawieszenie i silniki.
  • Przestronne i pojemne wnętrze.
  • Nowoczesny design.
  • Trwały układ jezdny i hamulcowy.

Wady Forda S-Max to:

  • Awaryjność klimatyzacji.
  • Uszkodzenia elektrohydraulicznej pompy wspomagania układu kierowniczego.
  • Podatność na uszkodzenia elektroniki sterującej pracą silnika.
facebook