check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FORD FOCUS I (DAW, DBW)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Forda Focusa MK1? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Ford Focus MK1

Pierwsza generacja Forda Focus weszła do produkcji w 1998 roku. To następca popularnego kompaktu z serii Escort. Krótko po wypuszczeniu tego modelu na rynek, pojawiły się kłopoty prawne związane z nazwą. Okazało się, że prawa do nazwy Focus posiada konsorcjum medialne Burda w Niemczech. Producentowi Forda udało się dojść do porozumienia z właścicielami nazwy i nowy Focus MK1 mógł wejść na rynek europejski.

Do sukcesu tego modelu w segmencie C przyczyniła się nowoczesna stylistyka, związana z nurtem New Edge, zgodnie z którym projektowano wcześniej model Ka oraz Cougar. Ford Focus dostępny jest w wersji hatchback, sedan i kombi.

W 2001 roku Ford przeprowadził face lifting Focusa pierwszej generacji. Zmianie uległy przede wszystkim przednie i tylne lampy oraz atrapy zderzaków. Kolejny, zmieniony Ford Focus pod nazwą RS pojawiał się pomiędzy 2002 a 2003 roku - w tej wersji wyprodukowano 4500 egzemplarzy samochodu. Produkcję Focusa MK1 zakończono w 2004 roku

Ford Focus MK1 – stylistyka nadwozia

Ford Focus MK1 dostępny był w trzech wersjach nadwozia - jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan oraz kombi. Model ten, dzięki swojemu nowoczesnemu designowi kreowanemu z nurtem New Edge, zdobył na świecie aż 50 różnych nagród. Projektanci Focusa MK1 szczególną uwagę poświęcili na dopracowanie układu jezdnego. Zastosowanie w tym modelu zawieszenia wielowahaczowego Control Blade pozwoliło uzyskać niespotykane wśród kompaktów właściwości jezdne. Dodatkowo do tej wersji Forda można było nabyć fabryczne optyczne zestawy tuningowe jak spoilery, nakładki ozdobne. Dzięki temu auto nabierało sportowego wyglądu. W 2001 roku Focusa poddano niewielkiej przeróbce, delikatnie zmieniono wygląd przednich świateł i model zderzaków.

Wnętrze modelu Ford Focus MK1

Odważne linie nadwozia Forda Focusa MK1 znacząco wpłynęły także na jego projekt wnętrza. Wyrafinowana deska rozdzielcza, wbrew pierwszemu wrażeniu, okazuje się bardzo łatwa w obsłudze. Kabina sama w sobie jest przestronna i praktyczna. Jednak w tylnej części tego modelu wysocy pasażerowie mogą mieć problem z ulokowaniem nóg. Bagażnik hatchbacka oferuje 350/1205 litrów przestrzeni, natomiast sedan ma 490 litrów bagażnik. Największą pojemność ma model kombi - zmieści aż 520/1580 litrów bagażu.

Ford Focus MK1 - części i silnik

Ford Focus MK1 był produkowany w sześciu wersjach napędowych. Cztery z nich zostały wyposażone w silniki benzynowe, a dwa - w Diesle. Podstawowa moc motoru miała pojemność 1.4 16V (75 KM) i 1.6 16V (100 KM) - były one częścią rodziny Zetec SE i powstały dzięki współpracy koncernu Forda z Yamahą. Ofertę benzynową dopełniały silnik 1.8 16V (115 KM) oraz 2.0 16V. Ford Focus MK1 z silnikiem Diesla miał pod maską 1.8 TDDi, natomiast w 2001 roku pojawił się model wyposażony w system common rail motory o pojemności 100 lub 115 KM.

Do Ford Focus MK1 części są łatwo dostępne. Oryginały, jak i zamienniki można bez problemu dostać w każdym autoryzowanym serwisie, a także w naszym sklepie.

Zalety i wady Forda Focus MK1

Zalety Forda Focus MK1 to:

  • Tanie części zamienne.
  • Wyrafinowana stylistyka nadwozia.
  • Trwałe i mało awaryjne jednostki benzynowe.

Do wad Forda Focus MK1 zaliczymy:

  • Awaryjność cewek zapłonowych i alternatora.
  • Szybko zużywająca się pompa wspomagania układu kierowniczego.
  • Nietrwałe zawieszenie wielowahaczowe.
facebook