check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FORD FIESTA VI (CB1, CCN)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Forda Fiesta MK6? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Ford Fiesta MK6

Premierę Forda Fiesta szóstej generacji poprzedziła prezentacja w 2007 roku prototypu Forda Verce Concept, który cechowała stylistyka podobna do miejskiego modelu Forda. Oficjalna premiera Fiesty MK6 odbyła się w marcu 2008 roku  podczas Geneva Motor Show. Samochód zyskał zupełnie nową konstrukcję zgodną z linią stylistyczną Kinetic Design.

Fiesta szóstej generacji była autem światowym oferowanym nie tylko w Europie, ale również w Ameryce Południowej, Północnej, Azji, Australii oraz w Nowej Zelandii. Początkowo gama nadwozia tego modelu składał się z trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka, dopiero w listopadzie 2008 roku poszerzono ją o  czterodrzwiowego sedana. W 2012 roku Ford Fiesta MK6 przeszedł gruntowny lifting, później do tej grupy Forda dołączyła także wersja sportowa Fiesta ST.

Forda Fiesta MK6 był oferowany w wielu wersjach wyposażenia:

  • Ambiente,
  • Trend,
  • Trend SVP,
  • Ghia,
  • S1600,
  • Sport,
  • Sport+,
  • Sport Special Edition,
  • Titanium,
  • Titanium Individual.

Ford Fiesta MK6 - stylistyka nadwozia

Ford Fiesta Mk6 był najdłużej produkowanym samochodem miejskim. Jego produkcja na rynek europejski zakończyła się w 2017 roku, natomiast w USA, Brazylii, Tajlandii i Rosji zrobiono to dopiero dwa lata później. Modele tej generacji były dostępne w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, jednak pod względem stylistycznym niczym się nie różnią się od siebie. Dodanie dodatkowym drzwi w tylnej części auta nie zaburza sylwetki nadwozia. Poza dwoma opcjami hatchback Fiesta MK6 produkowana była także jako sedan. W tym przypadku nadwozie jest dłuższe o około 40 cm pomimo takiego samego rozstawienia osi wynoszącego 2489 mm. Ford Fiesta MK6 to auto z segmentu B, jednak jak na swoją kategorię posiada pojemny bagażnik - zmieści się w nim od 295 do nawet 980 litrów bagażu.

Wnętrze modelu Ford Fiesta MK6

Wnętrze Forda Fiest MK6 jest równie dynamiczne, jak zewnętrzna część auta. Materiały użyte do jej wyposażenia nie są z najwyższej półki, ale całość jest zmontowana na dobrym poziomie. Prędkościomierz oraz obrotomierz to dwa okrągłe zegary, które swoim wyglądem nawiązują trochę do większych modeli marki Ford, czyli do Focusa i Mondeo. Podobnie jest z konsolą środkową, która jest lekko wysunięta i wystaje z deski rozdzielczej. We wnętrzu Fiesty MK6 bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Gorszy komfort odczujemy, zabierając na tylną kanapę dodatkowego piątego pasażera. W nowszych wersja tego modelu dostępna była opcja bezkluczykowego systemu z przyciskiem Ford Power oraz odtwarzacz MP3.

Silnik i części Ford Fiesta MK6

Gamę silników Forda Fiesty MK6 wypełniają rzędowe, czterocylindrowe jednostki. Na rynku dostępne są modele z trzema silnikami benzynowymi – 1.25 l, 1.4 l oraz 1.6 l. Dodatkowo mamy także Fiestę w tej wersji z jednostką Diesla o mocy 1.4 l i 1.6 l. W 2009 roku na rynku pojawił się Ford Fiesta MK6 ECOnetic z wysokoprężną jednostką 1.6 l Duratorq TDCi, która osiągała spalanie na poziomie 3,6 l oleju samochodowego na 100 km.

Części Ford Fiesta MK6 ma łatwo dostępne. Na rynku znajdziemy bez problemu zarówno podzespoły oryginalne, jak i tańsze zamienniki.

Zalety i wady Forda Fiesta MK6

Do zalet Forda Fiesta MK6 zalicza się:

  • Niskie zużycie paliwa.
  • Ergonomię i bezpieczeństwo.
  • Pojemny bagażnik.

Wady Forda Fiesta MK6 to:

  • Słaba odporność na korozję.
  • Mała moc silników.
  • Nietrwałość amortyzatorów.
facebook