check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FIAT SEICENTO / 600 (187_)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Fiata Seicento? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Fiat Seicento

Fiat Seicento to samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany od 1998 roku, był następcą popularnego modelu Fiat Cinquecento. Za jego powstanie odpowiedzialna była włoska marka Fiat, jednak produkcją zajmowały się zakłady Fiat w Tychach. Seicento nawiązywało większością rozwiązań technicznych do swojego poprzednika, czyli Cinquecento, miało taką samą płytę podłogową, układ zawieszenia oraz silniki.

Fiat Seicento szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku. W roku 2000 model przeszedł niewielką modernizację. Zwiększyła się długość i wysokość nadwozia, a na masce znalazł się znaczek Fiata, powiększono także przednie kierunkowskazy. Zmianie uległo również wnętrze Seicento - zastosowana nowe kolory tapicerki i zamontowano na desce rozdzielczej elektroniczny licznik kilometrów. Trzy lata później marka Fiat zmieniła nazwę modelu z Seicento na 600, nawiązując do kultowej wersji 600 z lat 50. i 60. XX wieku. Fiat Seicento był dostępny w wersji Sporting, Schumacher, Elettra oraz Van.

Fiat Seicento – stylistyka nadwozia

Rozmiary zewnętrzne Fiata Seicento było podobne do poprzednika, czyli Cinquecento. Wygląd nadwozia także nawiązywał do wcześniejszej wersji, jednak stylistyka została naznaczona łagodniejszymi liniami. Najbardziej do modelu Cinquecento podobne były tylne światła. Małe nadwozie było bardzo cenione, zwłaszcza w ciasnych uliczkach miejskich, a do tego ułatwiało sprawne parkowanie. Fiat Seicento był dostępny w wersji trzydrzwiowej, jednak można go było także nabyć w modelu Van, gdzie na wyposażeniu był jedna para siedzeń, a bagażnik był oddzielony kratką.

Wnętrze modelu Fiat Seicento

Podobnie jak Cinquecento, tak i Fiat Seicento nie zapewnia zbyt wiele miejsca z przodu ani z tyłu. Wyżsi kierowcy mogli we wnętrzu czuć się komfortowo tylko w przypadku, gdy maksymalnie cofnęli fotel do tylu. Na tylnej kanapie było także ciasno, nie było miejsca na trzymanie nóg.

Sytuacja komfortu podczas jazdy zmieniła się trochę w 2005 roku, gdy Fiat zdecydował się zmienić nazwę samochodu i zarejestrować go jako czteroosobowy. W modelu Seicento, w przeciwieństwie do Cinquecento, lepiej wygląda deska rozdzielcza. Bagażnik ma pojemność 170 l, więc nie jest zbyt duży, podobnie jak całe wnętrze modelu.

Fiat Seicento był dostępny w wersjach wyposażenia:

  • S,
  • SX,
  • Hobby,
  • Citymatic,
  • Suite,
  • Young,
  • Brush,
  • Actual,
  • Active,
  • Go!,
  • 2Tone,
  • Look,
  • Fresk,
  • Sporting.

Silnik i części Fiat Seicento

Model Fiat Seicento był dostępny z dwoma silnikami benzynowymi. Mniejszy z nich miał pojemność 0.9 l, taki sam motor był montowany w modelu Cinquecento. Silnik miał 39 KM i był modernizowany w połowie lat 90. XX wieku. Zastosowano w nim wtrysk paliwa zamiast gaźnika. Większa jednostka pochodziła z modelu Cinquecento w wersji Sporting, był również montowana w Seicento Sporting. Silnik miał 1.1 l i moc 54 KM. Cztery lata po rozpoczęciu produkcji, czyli w 2002 roku, Seicento Sporting zniknęło z rynku i pozostały tylko modele ze słabszym silnikiem. W sprzedaży były również modele wyposażone w silnik elektryczny o mocy 40 KM (Elettra).

Części Fiat Seicento są ogólnie dostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnych układów. Na rynku znajdziemy oryginalne części zamienne do Seicento oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady Fiata Seicento

Do zalet Fiata Seicento zaliczymy:

  • Tanie części zamienne.
  • Dobra zwrotność.
  • Dobre zabezpieczenie przed korozją.

Wady Fiata Seicento to:

  • Mały bagażnik.
  • Ciasne wnętrze.
  • Hałaśliwe tuleje wahaczy.
facebook