check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. FIAT
  4. Części FIAT CROMA (194_)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FIAT CROMA (194_)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Fiata Croma? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Fiat Croma

Model Fiat Croma został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku. Pojazd ten powstał na podstawie współpracy z amerykańskim koncernem motoryzacyjnym General Motors. Został on wyprodukowany na bazie podłogowej GM Epsilon, która została wykorzystana do stworzenia Opla Vectry C oraz Saaba 9-3. Model ten zaprojektował Giorgetto Giugiaro.

Fiat Croma oprócz podwozia marki Saaba ma także zapożyczone z tego modelu inne elementy zawieszenia oraz podobnie zamontowaną stacyjkę pojazdu – jest ona umieszczona między fotelami przy dźwigni hamulca ręcznego. W 2007 roku auto przeszło face lifting – przemodelowano m.in. atrapę chłodnicy, przedni zderzak, pokrywę silnika oraz przednie reflektory. Po modernizacji Fiat Croma upodobnił się do mniejszego, ale bardziej atrakcyjnego stylistycznie Fiata Brava. Produkcję modelu Croma zakończono w 2011 roku.

Fiat Croma – stylistyka nadwozia

W momencie wejścia na rynek Fiata Croma nie postrzegano go jako konkurencji dla Forda Mondeo, Opla Vectra czy Volkswagena Passata. Niestety, nie był on klasycznym średniakiem, z wyglądu przypominał Fiata Brava, trochę minivan, jednak jego wymiary odbiegały od innych pojazdów tej samej klasy. Fiat Croma ma 2700 mm rozstawu osi, a długość jego nadwozia wynosi 4756 mm. W sprzedaży był oferowany jako kombi. Dodatkowo jego nadwozie jest dość wysokie, co nie kojarzy się z tym typem nadwozia, a bardziej przypomina minivan.

Wnętrze modelu Fiat Croma

Wnętrze modelu Fiat Croma jest przestronne. Jednak najwięcej funkcjonalności zyskało dopiero po face liftingu przeprowadzonym w 2007 roku. Zmieniono kierownicę na trójwymiarową, zwiększono także ofertę tapicerki – do wyboru jest materiałowa lub skórzana. Na konsoli środkowej wprowadzono ekran nawigacji satelitarnej, a w części pasażerskiej znaleziono miejsce na kilka schowków.

Duża przestronność wnętrza umożliwia kierowcy przyjęcie wygodnej pozycji, dodatkowym udogodnieniem jest dwupłaszczyznowa kierownica oraz regulacja wysokości fotela. Fiat Croma jest wyposażony w pojemny bagażnik, może pomieścić od 500 do 1691 litrów bagażu. Po złożeniu tylnych foteli uzyskujemy równą powierzchnię ładunkową – to możliwe dzięki funkcji Cargobox, czyli zastosowaniu podwójnej podłogi. 

Fita Croma był oferowany w następujących wersjach wyposażenia:

  • Business,
  • Active,
  • Dynamic,
  • Emotion.

Silnik i części Fiat Croma

Fiat Croma był dostępny z silnikami benzynowymi oraz Dieslami. Jednak paleta motorów w tym modelu była dość uboga. Podstawowa wersja benzyniaka miała pojemność 1.8 litra i zapewniała 140 KM, jednak nie był to silnik oszczędny. W modelu Fiat Croma montowano także pojemniejsze silniki 2.2 litra z mocą 147 KM, jednak również ten silnik nie był ekonomiczny, a dodatkowo często ulegał awariom.

Wśród Diesli wyróżniały się silniki 1.9 JTD Multijet w wersji ośmiozaworowej o mocy 120 KM i szesnastozaworowej – 150 KM. W modelu Fiat Croma znalazł się również 5-cylindrowy 2.4 JTD Multijet o mocy 200 KM.

Części Fiat Croma są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnego podzespołu, ani układu w tym modelu. Na rynku znajdziemy części zamienne Fiat Croma w formie oryginalnej lub tańsze zamienniki.

Zalety i wady Fiata Croma

Do zalet Fiata Croma zaliczymy:

  • Trwała karoseria.
  • Bezawaryjna elektronika.
  • Pojemny bagażnik.
  • Wygodne fotele.

Wady Fiata Croma to:

  • Wysokie zużycie paliwa w silnikach benzynowych.
  • Słabe zawieszenie.
  • Awaryjność stacyjki i alternatora.
facebook