check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW Z3 Roadster (E36)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW Z3 Roadster (E36)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW Z3? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu BMW Z3

Model BMW Z3 był pierwszym roadsterem oferowanym przez niemiecką markę BMW. Auto było jednocześnie promotorem samochodów z logo BMW produkowanych na terenie Stanów Zjednoczonych. Model ten został zaprojektowany przez Jojiego Nagashimę i Jopiego Nagamę, który współpracował także przy projektowaniu modelu E36. Oficjalna produkcja tego auta rozpoczęła się w 1996 roku.

BMW Z3 jeszcze przed oficjalną premierą wystąpiło u boku Jamesa Bonda w filmie „GoldenEye”. To zdecydowanie wpłynęło na popularność i zwiększyło sprzedaż tego modelu. Bawarski koncern BMW prowadził nawet kampanię reklamową opartą na filmie, w którym auto się pojawiło. BMW Z3 było dostępne w dwóch wersjach nadwozia: pierwszy był roadster, potem w roku 1999 dołączył do niego coupe. W tym także roku Z3 roadster przeszedł face lifting. Modernizacji uległa tylna część nadwozia, błotniki tylne stały się szersze, a klapa tylna została dopasowana do nowych lamp w kształcie litery „L”. Poprawiono także jakość materiałów we wnętrzu i wygląd konsoli środkowej. Produkcja BMW Z3 zakończyła się w 2002 roku.

BMW Z3 – stylistyka nadwozia

Roadster BMW Z3 został zbudowany na platformie trzeciej generacji trzeciej serii E36. Auto, jak przystało na sportową wersję, było dwudrzwiowe, jednak miał rozsądne wymiary. Rozstaw osi wynosił 2446 mm, a wymiary zewnętrzne to 4025 x 1692 x 1293 mm.

Z przodu dominowały niewielkie „nerki” na masce oraz ukryte pod wspólnym szkłem z kierunkowskazami podwójne reflektory. Gładkie boki BMW Z3 były ozdobione czteroma otworami wentylacyjnymi za przednimi kolami, przez co auto przypominało legendarnego roadstera BMW 507. Nadkola wystające z boków zostały połączone charakterystycznymi progami. W klapie bagażnika umieszczono światło stopu. Nadwozie BMW Z3 ma wyjątkowy charakter, wyróżnia się lekkością oraz zadziornością.

Wnętrze modelu BMW Z3

Wnętrze BMW Z3 nie zachwyca przestronnością, pozwala podróżować tylko dwojgu pasażerom i to w niezbyt komfortowych warunkach. Deska rozdzielcza została skopiowana z E36, jednocześnie całe wyposażenie zminimalizowano ze względu na małą  przestrzeń. W standardowym wyposażeniu Z3 można było znaleźć m.in. elektrykę foteli i szyb, podgrzewane skórzane siedzenia, klimatyzację, układ ABS i kontrolę trakcji oraz 4 poduszki powietrzne. W 1998 roku wszystkie modele roadstera zostały wyposażone w specjalne pałąki za zagłówkami chroniące kierowcę i pasażera.

Silnik i części BMW Z3

Początkowo gama silników oferowanych w BMW Z3 była bardzo uboga. To niewielkie sportowe auto napędzane było tylnymi koła i miało silnik o pojemności 1.9 l  oraz mocy 140 KM. W 1996 roku w ofercie pojawiła się jednostka sześciocylindrowa, znana z BMW E36. Silnik mógł mieć pojemność 2.0 l (150 KM), 2.2 l lub 2.5 l (170 KM), 2.8 l (192 KM) oraz 3.0 l o mocy 231 KM. Jednak najmocniejsza była wersja M przygotowana przez inżynierów ze sportowego oddziału BMW – M GmbH.  W tej opcji znalazł się silnik 3.2 M o mocy 321 KM.

Części samochodowe BMW Z3 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnego układu ani podzespołu. Do BMW Z3 części są dostępne w wersji oryginalnej lub jako tańsze zamienniki.

Zalety i wady modelu BMW Z3

 Do zalet BMW Z3 zaliczymy:

  • Zgrabną, sportową sylwetkę.
  • Zwinność i lekkość.
  • Dobre właściwości jezdne.
  • Szeroką paletę jednostek napędowych.

Wady BMW Z3 to:

  • Niewielkie i ciasne wnętrze.
  • Przegrzewanie silnika.
  • Ograniczona sztywność nadwozia.
facebook