check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW 7 (E38)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW 7 (E38)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW E38? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu BMW E38

Model BMW E38 serii 7 wszedł do produkcji w 1994 roku i był następcą produkowanego przez 8 lat BMW E32. Celem konstruktorów BMW było stworzenie eleganckiej i sportowej limuzyny. Auto na początku produkcji występowało w limitowanej edycji 600 sztuk, było wyposażone w 4-litrowy silnika M60 oraz 6-biegową skrzynię Getrag 420G. Przez 7 lat produkcji do sprzedaży trafiło 340 242 egzemplarzy BMW E38.

Model BMW E38 cieszył się wśród klientów dużą popularnością, która dodatkowo była zwiększana tym, że auto występowało w wielu przebojach kinowych. Tę ekskluzywną limuzynę zobaczymy w takich filmach jak „Transporter”, „Gra” oraz „Bema”. Jednak największą rolę E38 odegrało w filmie „Jutro nie umiera nigdy”, gdzie jest zdalnie sterowane przez samego Jamesa Bonda. Model ten przeszedł face lifting zewnętrzny w 1998 roku. Auto otrzymało nowe reflektory i całkowicie nową instalację elektryczną. Pół roku później zmodyfikowano kolumnę kierowniczą, a w 2000 roku monitor pokładowy zmieniono na większy.

BMW E38 – stylistyka nadwozia

Model BMW E38 był produkowany tylko w jednej wersji nadwozia, jako sedan. To luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F. Stylistyka nadwozia tej wersji BMW łączy w sobie elegancję oraz styl sportowy. Agresywności wyglądowi nadwozia dodaje obniżona maska oraz lekko skrzywione reflektory. Profil BMW E38 wyróżnia się dużą powierzchnią szyb, wydłużoną maską oraz rufą i prawie płaskim dachem. Model E38 to samochód duży, jak na limuzynę przystało, jego rozmiary to: długość – 4985 mm, odległość między osiami – 2930 mm, szerokość - 1862 mm i wysokość – 1425 mm. Masa własna samochodu waha się od 1905 do 2235 kg.

Wnętrze modelu BMW E38

Wnętrze modelu BMW E38 w pełni odpowiada klasie samochodu. Atrakcyjny design, funkcjonalność, ergonomia oraz wysokiej jakości materiały wykończeniowe. Fotele mają wiele regulacji elektrycznych, a zagłówek jest ustawiany za pomocą serwonapędu. Samochód może być wyposażony w dziesięć poduszek powietrznych. Tylna kanapa w modelu E38 w standardowym rozstawie osi sugeruje, że jest przeznaczona dla dwóch pasażerów, ponieważ są tu dwa zagłówki, a dodatkowo na środku jest wysoki tunel przekładni. Bagażnik w tej wersji pomieści 500 l bagażu.

Silnik i części BMW E38

W pierwszych latach produkcji modelu BMW E38 dostępne były tylko silniki benzynowe V8 o pojemności 3.0 (218 KM) i 4.0 (286 KM), była także flagowa odmiana 5.4 V12 (326 KM). W 1995 roku do tych silników dołączył motor 2.8 R6 (193 KM), a rok później 3.5 V8 (235 KM). W tym samym roku pojawiła się także jednostka wysokoprężna 725 tds o pojemności 2.5 i mocy 143 KM. W 1998 roku po face liftingu zwiększyła gama Diesli. Do produkcji dołączył 2.9-litrowy silnik z systemem Cammon Rail o mocy 184 KM. Dodatkowo pojawił się również motor V8 o pojemności 3.9 i mocy 238 KM, która później została zwiększona do 245 KM.

Części BMW E38 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnych układów ani podzespołów. Na rynku znajdziemy do modelu E38 części oryginalne oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady BMW E38

Do zalet modelu BMW E38 zaliczymy:

  • Ponadczasową stylistykę nadwozia.
  • Wysoki komfort podróżowania.
  • Trwałe zawieszenie.
  • Eleganckie i funkcjonalne wnętrze.

Wady BMW E38 to:

  • Wysoki koszt zakupu.
  • Drogi koszt utrzymania.
  • Szybko zużywające się hamulce.
facebook