check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW 3 (E30)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW 3 (E30)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW E30? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

benzyna benzyna
315 M10 B16 (16A), 1573 cm3, 55 [kW] 75 [KM] - ( 1982-1991 )
316 M10 B18 (184VD), 1766 cm3, 66 [kW] 90 [KM] - ( 1983-1988 )
316 (Ecotronic) M10 B18 (184VD), 1766 cm3, 66 [kW] 90 [KM] - ( 1983-1988 )
316 i M40 B16 (164E1), 1596 cm3, 75 [kW] 102 [KM] - ( 1988-1991 )
316 i M40 B16 (164E1), 1596 cm3, 73 [kW] 100 [KM] - ( 1987-1991 )
316 i M10 B18 (184KA), 1766 cm3, 75 [kW] 102 [KM] - ( 1987-1988 )
318 i M10 B18 (184VD), 1766 cm3, 66 [kW] 90 [KM] - ( 1983-1988 )
318 i M10 B18 (184KA), 1766 cm3, 75 [kW] 102 [KM] - ( 1984-1988 )
318 i M40 B18 (184E1), 1796 cm3, 83 [kW] 113 [KM] - ( 1987-1991 )
318 i M10 B18 (184EA) M10 B18 (184EB) M10 B18 (184EZ), 1766 cm3, 77 [kW] 105 [KM] - ( 1982-1987 )
318 i M40 B18 (184E1), 1796 cm3, 85 [kW] 115 [KM] - ( 1987-1991 )
318 is M42 B18 (184S1), 1796 cm3, 100 [kW] 136 [KM] - ( 1989-1991 )
320 i M20 B20 (206KA), 1990 cm3, 93 [kW] 126 [KM] - ( 1986-1991 )
320 i M20 B20 (206EB), 1990 cm3, 92 [kW] 125 [KM] - ( 1982-1991 )
320 i M20 B20 (206KA), 1990 cm3, 95 [kW] 129 [KM] - ( 1986-1991 )
320 is S14 B20 (204EA), 1990 cm3, 141 [kW] 192 [KM] - ( 1988-1990 )
323 i M20 B23 (236EC) M20 B23 (236EW), 2316 cm3, 110 [kW] 150 [KM] - ( 1983-1986 )
323 i M20 B23 (236EB), 2316 cm3, 102 [kW] 139 [KM] - ( 1982-1983 )
325 2.7 M20 B27 (276KB), 2693 cm3, 95 [kW] 129 [KM] - ( 1985-1987 )
325 e 2.7 M20 B27 (276KA) M20 B27 (276KB), 2693 cm3, 90 [kW] 122 [KM] - ( 1983-1988 )
325 e 2.7 M20 B27 (276KB), 2693 cm3, 95 [kW] 129 [KM] - ( 1985-1987 )
325 i M20 B25 (256E1) M20 B25 (256E2) M20 B25 (256EX) M20 B25 (256K1), 2494 cm3, 125 [kW] 170 [KM] - ( 1986-1991 )
325 i M20 B25 (256E2), 2494 cm3, 126 [kW] 171 [KM] - ( 1983-1989 )
325 i M20 B25 (256E2), 2494 cm3, 141 [kW] 192 [KM] - ( 1984-1991 )
325 i X M20 B25 (256E1) M20 B25 (256E2) M20 B25 (256EX) M20 B25 (256K1), 2494 cm3, 125 [kW] 170 [KM] - ( 1986-1991 )
325 i X M20 B25 (256E1) M20 B25 (256E2) M20 B25 (256EX) M20 B25 (256K1), 2494 cm3, 126 [kW] 171 [KM] - ( 1986-1987 )
325es 2.7 M20 B27 (276KA) M20 B27 (276KB), 2693 cm3, 90 [kW] 122 [KM] - ( 1983-1988 )
M3 2.3 S14 B23 (234EA) S14 B23 (234S1) S14 B23 (234S2), 2302 cm3, 143 [kW] 195 [KM] - ( 1986-1991 )
M3 2.3 S14 B23 (234EA) S14 B23 (234S2), 2302 cm3, 158 [kW] 215 [KM] - ( 1986-1990 )
M3 2.3 S14 B23 (234EA) S14 B23 (234S2), 2302 cm3, 147 [kW] 200 [KM] - ( 1987-1989 )
M3 EVO I 2.3 S14 B23 (234EA), 2302 cm3, 162 [kW] 220 [KM] - ( 1988-1990 )
M3 EVO II 2.5 S14 B25 (254S1), 2467 cm3, 175 [kW] 238 [KM] - ( 1990-1992 )

Historia modelu BMW E30

BMW E30 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli tej marki. Pierwsza wersja tego auta została wyprodukowana w grudniu 1981 roku. Na początku dostępna była tylko opcja dwudrzwiowa, jednak w kolejnych latach do produkcji wprowadzono wersję czterodrzwiową, kombi, cabrio oraz Top Baur. BMW E30 należało do segmentu klasy D, konkurowało z Audi 80 oraz Mercedesem W201.

Produkcja BMW E30 była dekowana przede wszystkim na rynek europejski, japoński, amerykański oraz południowoafrykański. Następcą modelu E30 jest wersja BMW E36 produkowana od 1990 roku. Ze względu na dużą popularność model E30 wychodził na rynek jeszcze przez dwa lata – do 1992 roku, a wersja kombi nawet do 1994 roku. W 1988 roku BMW E30 przeszło face lifting. Zmodernizowano wtedy tylne lampy i umocowano pomiędzy nimi plastikowe gniazdo na tablicę rejestracyjną.

BMW E30 – stylistyka nadwozia

Stylistyka nadwozia modelu BMW E30 stanowi rozwinięcie poprzedniej serii tej marki E21 produkowanej w latach 1975-1983, jednak jest ona bardziej zrównoważona. W tej wersji auto nie ma tak wyraźnego „rekiniego” przodu, linia bagażnika jest zaznaczona wyżej, a sama sylwetka wydaje się masywniejsza. W wystroju BMW E30 dominuje plastik uzupełniony drobniejszymi, chromowanymi elementami. W późniejszych wersjach zaczęły pojawiać się także warianty całkowicie zaczernione. W 1985 roku zmieniono przód auta i wprowadzono spojler. BMW E30 wyróżnia się  charakterystycznymi elementami marki, czyli sportową, lekko kanciastą sylwetką oraz wyłupiastymi czterema czołowymi lampami.

Wnętrze modelu BMW E30

Wnętrze BMW E30 jak na czasy, w których było produkowane, czyli lata 80. i 90. XX wieku, było wykonane naprawdę przyzwoicie i do tego było dobrze wyposażone. Samochody te w bogatszej wersji miały kubełkowe fotele, czarną podsufitkę, obszytą skórą kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów. Jednak w wersji podstawowej też było nieźle – dostępny był ABS, klimatyzacja oraz skórzane fotele. Modele BMW E30, zwłaszcza w nadwoziu sedan i kombi, często odgrywały rolę aut rodzinnych. Było tak dzięki przestronnemu wnętrzu i dużemu bagażnikowi, w którym pomieścić można było nawet 400 l bagażu.

Silnik i części BMW E30

Model BMW E30 dostępny był z szeroką gamą jednostek napędowych. W sprzedaży oferowane były wersje z silnikiem benzynowym 1.6 l i 1.8 l o mocy 90-136 KM, a także motory mocniejsze: 2.0 l (125-129 KM) oraz 2.3 l (150 KM0 i 2.5 l (170 KM). Sportowe wersje były dostępne z silnikiem 2.5 l o mocy 200, 215 i 238 KM. W gamie silników modelu BMW E30 znalazły także jednostki wysokoprężne – były to Diesle o pojemności 2.4 l, generujące moc 86 i 115 KM. Mocniejsze silniki Diesla były dostępne tylko w wersjach BMW sprzedawanych na rynki Ameryki Północnej i Południowej. To były jednostki 2.7 l o mocy 121 KM i 3.2 l o mocy 197 KM.

Części BMW E30 są ogólnodostępne. Bez problemu można serwisować wszystkie układy i podzespoły w tym modelu. Części BMW E30 są dostępne w wersji oryginalnej, jak również jako tańsze zamienniki.

Zalety i wady BMW E30

Do zalet modelu BMW E30 zaliczymy:

  • Sportowy charakter.
  • Mocne silniki.
  • Przestronne wnętrze.
  • Bogate wyposażenie.

Wady BMW E30 to:

  • Przestarzała konstrukcja.
  • Toporne nadwozie.
  • Duże zużycie paliwa w silnikach benzynowych.
facebook