check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FIAT STILO (192_)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Fiata Stilo? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Fiat Stilo

Fiat Stilo to samochód klasy kompaktowej był produkowany w latach 2001-2010 przez włoski koncern Fiata. Auto to miało zmienić postrzeganie Fiata w oczach motoryzacyjnego świata. Bryła nadwozia pojazdu została opracowana w Centrum Stylistycznym „Centro Stile” Fiata w Turynie na podstawie modułowej płyty podłogowej znanej z modelu Bravo i Brava. Fiat Stilo był dostępny jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback.

Fiat Stilo zastąpił model Bravo i Brava, który otrzymał tytuł Car of the Year. Wersja ta opuszczała fabrykę jako nieco wyższej klasy kompakt od swoich pierwowzorów, jednak okazało się, że pojazd jest pozbawiony uroku swojego poprzednika. Fiat Stilo miał konkurować z innymi markami niemieckimi w segmencie C. Niestety, nie zyskał takiej popularności jak Bravo. Oprócz wersji hatchback w 2003 roku pojawił się na rynku także model kombi znany jako Multiwagon. Natomiast w 2005 roku na podstawie wersji kombi powstał uterenowiony Fiat Stilo Uproad. Wyposażono go w pakiet plastikowych zderzaków oraz wyższy prześwit nadwozia.

Fiat Stilo – stylistyka nadwozia

Projektując model Stilo, Fiat postawił na proste linie i wyraźnie zaznaczone krawędzie. Projektanci liczyli, że „niemiecki” wygląd ułatwi dotarcie do nowej grupy klientów. Auto miało konkurować z niemieckim Golfem. Stilo było sprzedawane w dwóch wersjach trzy- i pięciodrzwiowej o podobnej stylistyce, ale skrajnie różnym odbiorze i innych gabarytach. Model trzydrzwiowy był niższy i krótszy, miał bardziej sportową sylwetkę nadwozia. Natomiast wersja z pięcioma drzwiami była wyższa o 5 cm i dłuższa o 7 cm, lepiej sprawdzała się jako auto rodzinne.

Wnętrze modelu Fiat Stilo

Wnętrze modelu Fiat Stilo jest bardzo przestronne. Wygospodarowanie dużej ilości miejsca umożliwia 2,6-metrowy rozstaw osi. Dodatkowo kolejną zaletą tej wersji Fiata jest wyposażenie. Standard obejmował sześć poduszek powietrznych, kolumnę kierownicy z dwupłaszczyznową regulacją, centralny zamek, komputer pokładowy, ABS oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

Wysokie aspiracje Fiata znajdują odzwierciedlenie również w materiałach wykończeniowych, które są na bardzo dobrym poziomie. Stilo jest wyposażony w przesuwaną kanapę, która powiększa pojemny 335-litrowy bagażnik do 410 litrów.

Model ten był dostępny w wersjach wyposażenia:

  • Actual,
  • Active,
  • Comfort,
  • Dynamic,
  • Abarth,
  • Uproad.

Limitowane wersje to: Sergio Tacchini, Schumacher i Schumacher GP.

Sinik i części Fiat Stilo

Fiat Stilo zadebiutował z czterema silnikami benzynowymi:

  • 1.2 16V (80KM),
  • 1.6 16V (103KM),
  • 1.8 16V (133KM),
  • 2.4 20V (170 KM).

Dostępny był także jeden Diesel 1.9 JTD oferowany w dwóch wariantach mocy: 80 i 115 KM. W 2004 roku pojawił się nowy silnik benzynowy 1.4 16V z mocą 95 KM. Natomiast gamę jednostek wysokoprężnych wzbogacił Turbodiesel 1,9 JTD o mocy 140 KM. W 2005 roku moc silnika benzynowego 1.6 wzmocniono do 105 KM, a do Diesli dołączył 100-konny 1.9 JTD. W 2006 roku w ofercie pojawił się Turbodiesel 1.9 Multijet w dwóch wariantach mocy: 120 i 150 KM.

Części Fiat Stilo ma łatwo dostępne. Serwisowanie poszczególnych podzespołów nie jest problemem. Na rynku znajdziemy części Stilo w wersji oryginalnej, jak również w postaci tańszych zamienników.

Zalety i wady Fiata Stilo

Do zalet Fiata Stilo zaliczymy:

  • Przestronne i funkcjonalne wnętrze.
  • Duży bagażnik.
  • Bogate wyposażenie.
  • Mała podatność na korozję.

Wady Fiata Stilo to:

  • Przeciętne właściwości jezdne.
  • Szybka utrata wartości.
  • Nieprawidłowa praca tylnych zacisków hamulcowych.
  • Awarie cewek zapłonowych.
facebook