check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW 5 (E39)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW 5 (E39)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW E39? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu BMW E39

Model BMW E39 serii 5 zastąpił produkowaną przez osiem lat wersję E34. Produkcja E39 w nadwoziu sedan rozpoczęła się w 1995 roku, dopiero 2 lata później marka BMW dołączyła do produkcji także model kombi. To auto było bardziej nowoczesne od swojego poprzednika nie tylko pod względem stylizacji, ale również technologicznie.

Model BMW E39 w roku 1998 otrzymał nowy zmodernizowany silnik M52, w aucie dokonano także liftingu elektroniki. Kolejny face lifting został przeprowadzony w 2000 roku, a dotyczył karoserii. Zmieniono reflektory przednie, lampy tylne, listwy boczne, halogeny przednie, modernizacja objęła także drobne zmiany w kształcie przedniego zderzaka.

Wprowadzona w 1998 roku we współpracy z „M GmbH” wersja specjalna M5 oferowana była tylko jako sedan. W jednym prototypowym egzemplarzu pojawiła się również opcja Touring. Wersja specjalna M5 różniła się od tradycyjnego BMW E39 detalami, np. przedni zderzak posiadał duży wlot powietrza, a tylny zderzak miał miejsce na sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. Auto posiadało również duże chromowane 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, które kryły za sobą duże hamulce.

BMW E39 – stylistyka nadwozia

BMW E39 stylistycznie nawiązywał do większej serii, jaką była 7. Design nadwozia tego modelu łączył w sobie minimalizm, elegancję i agresywny sportowy styl. Samochód miał duże rozmiary. Sedan miał 4775 mm długości, natomiast wersja kombi miała długość 4806 mm. Szerokość to 1801 mm. Dzięki temu auto zyskiwało na przestronności wnętrza. Dodatkowo w wersji Touring zamontowano oddzielnie otwieraną tylną szybę oraz wysuwaną podłogę ułatwiającą załadunek ciężkich przedmiotów. Najbardziej wyróżniającymi się elementami nadwozia E39 są dzielona przednia atrapa chłodnicy i reflektory z pierścieniami.

Wnętrze modelu BMW E39

BMW E39 ma przestronne wnętrze i bardzo wygodne fotele, jednak na komfort podróży mogą liczyć tylko kierowca i pasażer siedzący z przodu. Niestety, podobnie jak w każdym BMW wersji E – z tyłu brakuje przestrzeni dla kompletu pasażerów.

BMW E39 to samochód klasy Premium, dlatego materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości. Dodatkowo dużym atutem wnętrza jest dobra ergonomia tablicy przyrządów. Fotele oraz kierownica mają szeroki zakres regulacji. Bagażnik w wersji sedan mieści 460 l bagażu, a w opcji kombi – 410 l, jednak po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność zwiększała się do 1525 l.

Silniki i części BMW E39

BMW E39 było dostępne z silnikami benzynowymi oraz Dieslami. Pierwszą grupę benzyniaków otwierał motor 2.0 o mocy 150 KM, kolejna odsłona modelu 520i oferowała już 169 KM, a następna 523i – nawet 170 KM. W ofercie były również modele oznaczone jako 525i (192 KM), 528i (193 KM), 530i (231 KM), 535i (235 i 244 KM). Najwyższa seryjna wersja 540i generowała 286 KM. Najbardziej sportowy silnik zamontowany w E39 M5 miał pojemność 4.9 l (V8) i miał aż 400 KM. Samochody te były także dostępne z 4 silnikami Diesla. 520 d miał moc 136 KM, 525 tds – 143 KM, 525 d – 162 KM oraz 530 d o mocy 184 KM.

Części BMW E39 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnego układu ani podzespołu. Na rynku znajdziemy oryginalne części do BMW E39 oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady modelu BMW E39

Do zalet BMW E39 zaliczymy:

  • Elegancką sylwetkę nadwozia.
  • Szeroką gamę silników.
  • Świetne właściwości jezdne.

Wady BMW E39 to:

  • Podatność na korozję.
  • Awaryjność elektryki.
  • Duże zużycie paliwa niektórych silników.
facebook