check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FORD FOCUS III

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Forda Focusa MK3? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Ford Focus MK3

Ford Focus MK3 został zaprezentowany w 2010 roku. Pojazd ten po raz pierwszy od wyprodukowania Focusa pierwszej generacji zyskał miano samochodu globalnego, który musi wyglądać tak samo w każdym zakątku świata. Zostało to wprowadzone w ramach wdrożonej w 2006 roku strategii One Ford. Styliści Forda nadali Focusowi trzeciej generacji nowoczesną sylwetkę. Pojazd powstał na rozwiniętej konstrukcji podłogowej znanej z pierwszej i drugiej wersji tego modelu.

Ford Focus MK3 jest dostępny w trzech wersjach: hatchback, sedan i kombi. W 2014 roku model tego auta został zmodernizowany. Zmieniono w nim m.in. przednią część nadwozia, pojazd zyskał także nową maskę, reflektory, zderzak i osłonę chłodnicy. Całość stylistyki nawiązuje do innych globalnych modeli Forda jak Mondeo i Fiesta. Ford Focus MK3 w 2012 roku był najlepiej sprzedającym się na świecie autem. Zajął także trzecie miejsce w plebiscycie Europejski Samochód Roku 2012. W 2011 roku Ford zaprezentował elektryczną wersję Focusa.

Ford Focus MK3 - stylistyka nadwozia

Stylistyka modelu Ford Focus MK3 bazuje na filozofii Kinetic Design, czyli połączenie samochodu rodzinnego i kompaktu. Sylwetka trzeciej generacji Focusa to kontynuacja poprzednich wersji. Podobne są reflektory, przedni zderzak, atrapa chłodnicy oraz ogólne kształt sylwetki. Dodano natomiast charakterystyczny, trapezoidalny wlot powietrza z dwiema poprzeczkami oraz agresywnie zarysowane reflektory. W tylnej części nadwozia twórcy postawili na wielokątne lampy ze strzelistym wcięciem sięgającym do tylnych błotników. Po liftingu w 2014 roku Ford Focus MK3 otrzymał nowy kształt maski, węższe reflektory, przestylizowany zderzak i większą osłonę chłodnicy.

Wnętrze modelu Ford Focus MK3

Wnętrze modelu Ford Focus MK3 jest mniej przestronne, niż to było u jego poprzednika, ponieważ dużą część przestrzeni zabrała mocno rozbudowana deska rozdzielcza. Kokpit jest zaprojektowany estetycznie i nowocześnie. Problemem dla użytkownika, zwłaszcza na początku użytkowania, może być obsługa centralnego panelu z niewielkimi guzikami. Kierownica dobrze leży w dłoniach, ponieważ ma zgrubienia w górnej części. Fotele są wygodne i dobrze się trzymają. Niestety, model ten ma dość małe bagażniki: hatchback pomieści tylko 363 l, kombi – 490 l, a sedan – 475 l bagażu.

Silnik i części Ford Focus MK3

Ford Focus MK3 wprowadził rewolucję w zakresie silników. To zasługa benzynowych motorów z rodziny EcoBoost. Małe, ale bardzo wydajne jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny, wielokrotnie zgarniały nagrody za najlepszy silnik roku. Podstawowy silnik w modelu Ford Focus MK3 to 1.0 EcoBoost. Ma moc 100 lub 125 KM. W autach tych znalazły się także benzyniaki:

  • 0 EcoBoost: 100, 125 i 140 KM,
  • 5 EcoBoost: 150 i 182 KM,
  • 6 Ti-VCT: 85, 105 i 125 KM,
  • 6 EcoBoost: 150 i 182 KM,
  • ST 2.0 EcoBoost: 250 KM,
  • RS 2.3 EcoBoost: 350 KM.

Ford Focus MK3 był także produkowany z silnikiem Diesla: 1.5 TDCi, 1.6 TDCi, 2.0 TDCi i ST 2.0 TDCi.

Części Ford Focus MK3 są łatwo dostępne. Chociaż model ten przestał być produkowany w 2018 roku, bez problemu możemy serwisować auto, korzystając z części oryginalnych, jak i zamienników.

Zalety i wady Forda Focus MK3

Do głównych zalet Forda Focus MK3 zalicza się:

  • Nowoczesna stylistyka.
  • Solidne wykonanie.
  • Brak problemów z rdzą.

Wady Forda Focus MK3 to:

  • Awarie turbosprężarek w silnikach TDCi.
  • Niska trwałość alternatora.
  • Skrzypienie zawieszenia.
facebook