check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FORD C-MAX (DM2)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Forda C-Max? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Ford C – Max

Pierwsza generacja Forda C-Max zadebiutowała w 2003 roku pod nazwą Ford Focus C-Max.  Nazwa ta miał podkreślać związki modelu z popularnym kompaktowym Focusem. Natomiast przydomek Max w nazwie miał oznaczać przynależność auta do linii pojazdów rodzinnych. Model ten był pierwszym minivanem Forda opartym o podłogę Ford C1, która była również wykorzystywana w Maździe Premacy. Po gruntownej modernizacji przeprowadzonej w 2007 roku model ten zaczął być produkowany pod samodzielną nazwą Ford C-Max. 

Zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co Focus drugiej generacji, który pojawi się na rynku rok później, Ford C-Max stanowił świetne połączenie niewielkiego auta rodzinnego z dobrymi właściwościami jezdnymi. Ten model Forda charakteryzował się przeszklonym nadwoziem i jednobryłową sylwetką. Jednak jego wygląd najbardziej zyskał na modernizacji z 2007 roku. Wtedy to, oprócz skrócenia nazwy, zmieniono także stylistykę pojazdu zgodnie z zasadami Kinetic Design.

Ford C-Max był oferowany w kilku wersjach wyposażenia:

  • Trend,
  • Ambiente,
  • Ghia,
  • Titanium.

Ford C-Max - stylistyka nadwozia

Nadwozie modelu Ford C-Max pierwszej generacji pomimo swoich podobieństw do Focusa jest od niego wyższe, dłuższe, a także lekko napompowane, przez co wygląda, jakby było przerośnięte. Auto przypomina typowe auto rodzinne, a jednocześnie posiada dynamizm i lekkość modeli z segmentu C. Lina pojazdu jest dość prosta, ma jednak charakterystyczną cechę Focusa, czyli tylne lampy wpisane w słupek D. Duże zmiany prezentuje model po faceliftingu przeprowadzonym w 2007 roku. Podczas modernizacji zmieniono zderzaki, klosze lamp, zastosowano także nowe panele sterowania i inne detale, które sprawiły, że auto stało się bardziej komfortowe i przyjazne.

Wnętrze modelu Ford C-Max

Ford C-Max we wnętrzu również przypomina Focusa, jednak pod względem przestronności zdecydowanie go przewyższa. W modelu tym bez problemu zmieści się 5 osób. Niestety wykonanie wnętrza auta pierwszej generacji nie jest najlepsze, ponieważ zastosowano tu materiały średniej klasy - są one podatne na odklejanie i zarysowania. Dopiero w modelu z 2007 roku zastosowano lepsze komponenty oraz zmieniano delikatnie samo wnętrze. Zmodernizowano licznik oraz kolor podświetlenia przycisków z zielonego na czerwony. Bagażnik w standardowym układzie ma pojemność 460 litrów, natomiast po złożeniu oparć tylnej kanapy możemy zmieścić w nim nawet 1620 litrów bagażu

Silnik i części Ford C-Max

Ford C-Max był dostępny w siedmiu wersjach silnika - trzy  z nich były silnikami benzynowymi, a cztery to warianty wysokoprężne.

Silniki Benzynowe Ford C-Max to:

  • 1.6 16V (100 KM),
  • 1.8 16V (120 - 125 KM),
  • 2.0 16V (145 KM).

Silniki wysokoprężne Forda C-Max obejmują:

  • 1.6 8V TDCi (90 - 109 KM),
  • 1.8 8V TDCi (115 KM),
  • 2.0 8V TDCi (110 KM),
  • 2.0 16V TDCi (136 KM).

Części Ford C-Max są łatwo dostępne. Nie ma problemów z serwisowaniem wersji Focus, jak również tej unowocześnionej i dostępnej po 2007 roku. Katalog części Ford C-Max oferuje zarówno podzespoły oryginalne, jak i tańsze zamienniki.

Zalety i wady Forda C-Max

Do zalet Forda C-Max zaliczamy:

  • Dynamiczna charakterystyka.
  • Dużo przestrzeni wewnątrz.
  • Solidna i niezawodna konstrukcja.

Wady Forda C-Max to:

  • Awaryjność elektrohydraulicznej pompy wspomagania układu kierowniczego.
  • Niska jakość materiałów użytych we wnętrzu.
  • Usterki sterowników szyb, silnika wycieraczek i hamulca postojowego
facebook