check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. FIAT
  4. Części FIAT TIPO (160_)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FIAT TIPO (160_)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Fiata Tipo 1? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

benzyna benzyna
1.1 (160.AA) 160 A3.000, 1108 cm3, 41 [kW] 56 [KM] - ( 1988-1991 )
1.4 (160.AC) 160 A1.000 160 A1.048, 1372 cm3, 52 [kW] 71 [KM] - ( 1987-1989 )
1.4 i.e. 159 A2.000, 1372 cm3, 57 [kW] 78 [KM] - ( 1989-1995 )
1.4 i.e. (160.AP, 160.AD, 160.EA) 836 A4.000 160 A1.046 160 A1.048, 1372 cm3, 51 [kW] 70 [KM] - ( 1989-1995 )
1.6 159 A3.046 159 A3.048 835 C1.000, 1581 cm3, 56 [kW] 76 [KM] - ( 1993-1995 )
1.6 160 A2.000, 1581 cm3, 58 [kW] 79 [KM] - ( 1988-1992 )
1.6 (160.AE) 160 A2.000, 1581 cm3, 61 [kW] 83 [KM] - ( 1988-1991 )
1.6 (160AZ) 159 A3.000, 1581 cm3, 69 [kW] 94 [KM] - ( 1995-1996 )
1.6 i.e. 160 E2.011, 1581 cm3, 60 [kW] 82 [KM] - ( 1993-1995 )
1.6 i.e. 159 A3.046 159 A3.048 835 C1.000, 1581 cm3, 56 [kW] 76 [KM] - ( 1993-1995 )
1.6 i.e. 149 C2.046, 1595 cm3, 66 [kW] 90 [KM] - ( 1988-1991 )
1.6 i.e. (160.A1, 160.EC, 160.EB) 159 A3.048 835 C1.000, 1581 cm3, 55 [kW] 75 [KM] - ( 1992-1995 )
1.6 i.e. (160.AF) 159 A3.046, 1581 cm3, 57 [kW] 78 [KM] - ( 1990-1993 )
1.6 MPI 160 E1.011, 1581 cm3, 68 [kW] 92 [KM] - ( 1995-1997 )
1.6 SX DGT 159 A3.000, 1581 cm3, 66 [kW] 90 [KM] - ( 1989-1995 )
1.8 i.e 836 A5.000, 1756 cm3, 71 [kW] 97 [KM] - ( 1993-1995 )
1.8 i.e. 835 C4.000, 1756 cm3, 66 [kW] 90 [KM] - ( 1993-1995 )
1.8 i.e. 159 A4.000, 1756 cm3, 81 [kW] 110 [KM] - ( 1990-1993 )
1.8 i.e. (160.AY) 159 A4.046, 1756 cm3, 77 [kW] 105 [KM] - ( 1990-1993 )
1.8 i.e. (160.ED) 835 C2.000, 1756 cm3, 76 [kW] 103 [KM] - ( 1993-1995 )
1.8 i.e. (160.EQ, 160.AM) 836 A5.000 159 A4.000, 1756 cm3, 74 [kW] 101 [KM] - ( 1994-1995 )
1.8 i.e.16V Sport 160 A5.000, 1756 cm3, 100 [kW] 136 [KM] - ( 1989-1992 )
2.0 159 A5.046 159 A6.046, 1995 cm3, 85 [kW] 116 [KM] - ( 1990-1992 )
2.0 836 A3.011, 1995 cm3, 101 [kW] 137 [KM] - ( 1993-1995 )
2.0 16V (160.AV) 160 A8.046, 1995 cm3, 107 [kW] 146 [KM] - ( 1991-1995 )
2.0 i.e. (160.AJ, 1607571) 159 A5.046, 1995 cm3, 80 [kW] 109 [KM] - ( 1990-1992 )
2.0 i.e. (160.AT, 160.AJ) 159 A6.046, 1995 cm3, 83 [kW] 113 [KM] - ( 1990-1995 )
2.0 i.e. 16V Sport (160.EF) 836 A3.000, 1995 cm3, 102 [kW] 139 [KM] - ( 1993-1995 )
2.0 i.e. SLX/16V 836 A3.011, 1995 cm3, 101 [kW] 137 [KM] - ( 1993-1995 )

Historia modelu Fiat Tipo 1

Fiat Tipo 1 zadebiutował w 1988 roku, był następcą modelu Fiat Ritmo. Bardzo szybko zdobył popularność i stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych kompaktów w latach 80. i 90. XX wieku. W 1989 roku zdobył tytuł Samochodu Roku w Brazylii, pokonując m.in. Volkswagena Passata. Początkowo w sprzedaży był oferowany tylko pięciodrzwiowy hatchback. Natomiast wersje kombi i sedan zaprezentowano dopiero w 1990 roku pod nazwą Tempra.

Fiat Tipo 1 został zbudowany na bazie globalnej płyty podłogowej, na której powstały także takie modele jak Fiat Tempra, Coupé, Lancia Delta II, Lancia Dedra oraz Alfa Romeo 155. W 1993 roku auto przeszło face lifting, zmodernizowano m.in. atrapę chłodnicy  i przednie reflektory. Dokonano także poprawek w zabezpieczeniu antykorozyjnym i w bezpieczeństwie pojazdu. W tym samym roku wprowadzono także do oferty trzydrzwiową wersję Fiata Tipo 1. Pojazd został wycofany ze sprzedaży w 1995 roku, koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava.

Fiat Tipo 1 – stylistyka nadwozia

Fiat Tipo 1 wyróżniał się precyzyjną konstrukcją, zastosowaniem innowacyjnych technologii oraz wysokiej jakości materiałów. Przy rozstawie osi 2,54 m oraz długości 3,96 m był jednym z najprzestronniejszych aut w swojej klasie. Fiat znany był z problemów z solidnym zabezpieczeniem antykorozyjnym nadwozia, dlatego w modelu Tipo 1 zastosowano ocynkowane części konstrukcyjne. Waga całkowita Fiata Tipo 1 nie przekracza 1770 kilogramów, a pojemność zbiornika na paliwo w tym modelu wynosiła 45-50 litrów.

Wnętrze modelu Fiat Tipo 1

Fiat Tipo 1 w wersji hatchback wyróżnia się przestronnym wnętrzem, w którym znajdziemy pięć wygodnych foteli. Dodatkowo auto charakteryzuje się nowoczesnym i innowacyjnymi technologicznie elektronicznymi wskaźnikami cyfrowymi w wersji wyposażenia „Digit", które były wbudowane w specjalnie zaprojektowany zestaw wskaźników połączony z deską rozdzielczą. Fiat Tipo 1 posiadał napęd na przednią oś i manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Dodatkowo model ten był wyposażony w bardzo przestronny bagażnik, w którym przy rozłożonych fotelach można zmieścić nawet 1100 litrów bagażu.

Fiat Tipo 1 był dostępny w następujących wersjach wyposażenia:

  • S,
  • SX,
  • AGT,
  • DGT,
  • GT,
  • SEDICIVALVOLE / SPORT,
  • Gold – wersja limitowana przeznaczona na rynek belgijski.

Silnik i części Fiat Tipo 1

Fiat Tipo 1 był dostępny z silnikami benzynowymi oraz Dieslami. Najmniejszy benzyniak w tym modelu miał pojemność 1.1 litra i moc 56 KM. Były również jednostki mocniejsze: 1.4 litra o mocy 70-76 KM, 1.6 litra z mocą 78-90 KM, 1.8 litra o mocy 90-136 KM i 2.0 litra z mocą 109-146 KM. Pod maską Fiata Tipo 1 znalazły się również Diesle wolnossące 1.7 i 1.9 litra, które rozwijały moc 58 i 65 KM. Większa jednostka 1.9 litra występowała także w wersji Turbo o mocy 80 i 92 KM.

Części Fiat Tipo 1 ma łatwo dostępne, nie ma problemu z serwisowanie żadnych układów ani podzespołów. Bez problemu znajdziemy oryginalne części Fiat Tipo 1, jak i tańsze zamienniki.

Zalety i wady Fiata Tipo 1

Do zalet Fiata Tipo 1 zaliczamy:

  • Wysoka odporność na korozję.
  • Mała waga.
  • Przestronne wnętrze i bagażnik.
  • Tanie i dostępne części.

Wady Fiata Tipo 1 to:

  • Słabe zawieszenie.
  • Duże spalanie paliwa.
  • Częste problemy z elektryką.
facebook