check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. FIAT
  4. Części FIAT CINQUECENTO (170_)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do FIAT CINQUECENTO (170_)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego Fiata Cinquecento? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento to samochód klasy aut najmniejszych z segmentu A. Był produkowany w latach 1991-1998 na początku na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Tychach, a po przejęciu firmy przez włoski koncern jego produkcję kontynuował Fiat Auto Poland. Fiat Cinquecento został wprowadzony na rynek jako następca popularnego Fiata 126P. Swoją nazwę zawdzięcza słynnej 500 produkowanej  w latach 1957-1975. Podobnie jak on Cinquecento stał się najlepiej sprzedającym się Fiatem w swojej klasie.

Fiat Cinquecento został zaprojektowany w Centro Stile Fiat, a kierownikiem projektu był Ermanno Cressoni. Model ten był oferowany wyłącznie jako trzydrzwiowy hatchback. Jednak w porównaniu do wcześniejszego modelu z tego segmentu, czyli Fiata 126P był wyposażony w wiele nowszych rozwiązań. Przede wszystkim posiadał przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i tylne zawieszenie. Niektóre wersje Cinquecento miały także centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, szyberdach i klimatyzację. Fiat Cinquecento w 1993 roku uplasował się na drugim miejscu w konkursie międzynarodowego Samochodu Roku.

Fiat Cinquecento – stylistyka nadwozia

Fiat Cinquecento jest następcą Fiat 126P. Porównując stylistkę obydwu pojazdów, od razu widać, że Cinquecento jest dużo nowocześniejszy. Pomimo swojego kanciastego nadwozia całkowicie odpowiada ówczesnym standardom. Nowością w tym modelu jest ocynkowanie płyty podłogowej i karoserii, co miało je zabezpieczyć przed korozją. Fiat Cinquecento, w przeciwieństwie do Fiata 126P, miał silnik z przodu, który był chłodzony cieczą. W 1994 roku na rynek wprowadzono sportową wersję Cinquecento Sporting, która miała obniżone i utwardzone zawieszenie oraz zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia.

Wnętrze modelu Fiat Cinquecento

Fiat Cinquecento jest autem miejskim i bardzo małym, jego całkowita długość wynosi tylko 3,2 metry. To przekłada się na brak miejsca we wnętrzu i niski komfort jazdy. Fotele w tym modelu są spore, jednak miejsca na nogi jest niewiele, tak samo jest nad głową kierowcy i pasażerów. Podróżowanie z tyłu nie zapewnia komfortu, dodatkowym utrudnieniem jest przedostanie się na tylne kanapy przez drzwi znajdujące się z przodu. Materiały wykorzystane do zabudowy wnętrza miały niską jakość. Mało pojemy jest również bagażnik – może pomieścić tylko 170 litrów bagażu.

Wersje wyposażenia Fiata Cinquecento:

  • ED,
  • S,
  • Suite,
  • SX,
  • Sporting,
  • Young,
  • Soleil,
  • Van.

Silniki i części Fiat Cinquecento

Najmniejsza jednostka napędowa montowana w modelu Fiat Cinquecento to silnik o pojemności 704 cm³ przejęty z samochodu Fiat 126 BIS, który generował moc maksymalną 31 KM lub 30 KM. Drugą alternatywą był motor o pojemności 903 cm³ i mocy maksymalnej 39-41 KM, który mógł być zasilany przez gaźnik Weber. Mocniejszy silnik znalazł się dopiero w wersji Sporting – miał pojemność 1108 cm³ i moc maksymalną 54 KM. W latach 90. XX wieku Fiat wypuścił na rynek również odmianę wersji Cinquecento z silnikiem elektrycznym o nazwie Elettra.

Części Fiat Cinquecento są łatwo dostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnego podzespołu w tym modelu. Na rynku znajdziemy Cinquecento części w wersji oryginalnej oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady Fiata Cinquecento

Do zalet Fiata Cinquecento zaliczymy:

  • Tanie i dostępne części zamienne.
  • Prosta budowa.
  • Ekonomiczne silniki.

Wady Fiata Cinquecento to:

  • Awaryjna przekładnia kierownicza.
  • Słabe zawieszenie.
  • Wycieki z układu chłodzenia i układu hamulcowego.
facebook