check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW X5 (E70)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW X5 (E70)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW X5 E70? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu BMW X5 E70

Model BMW X5 E70 został oficjalnie zaprezentowany w 2006 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Auto zastąpiło swojego poprzednika BMW X5 E53. Podobnie jak ta wersja, również nowe wcielenie SUV-a było produkowane w USA. Na europejski rynek model ten trafił rok po rozpoczęciu seryjnej produkcji, czyli w 2007 roku.

BMW X5 E70 w wersji SUV był produkowany w amerykańskiej fabryce BMW mieszczącej się w Spartanburgu w Kalifornii Południowej. Auto przeszło jeden face lifting w 2010 roku. Modernizacja dotyczyła kształtu zderzaków i lamp, wprowadzono także nowe wzory lakieru i tapicerek. Zmiany objęły również układ napędowy, zastąpiono sześciobiegowe skrzynie biegów automatycznymi ośmiobiegowymi. Zmodyfikowano również silniki dostępne w tym modelu. Produkcja BMW X5 E70 zakończyła się w 2013 roku.

BMW X5 E70 – stylistyka nadwozia

Nadwozie BMW X5 E70 jest niezwykle masywne, zresztą wygląd jest zgodny z jego wielkością – mierzy ono prawie pięć metrów długości. Dodatkowo wrażenie to potęgują 20-calowe obręcze kół i poszerzające nakładki nadkoli dodane w niektórych modelach z M pakietem. Pod względem stylizacji druga odsłona SUV-a X5 nie jest rewolucyjna, ponieważ w dużej mierze jest po prostu rozwinięciem projektu znanego z poprzedniej wersji E53. Nadwozie X5 E70 klasy Premium to połączenie znanej klasyki z nowoczesnością. Wszystkie BMW X5 E70 dostępne były z napędem xDrive  4x4 rozdzielającym moc w układzie: 40% na koła przednie i 60% – na tylne.

Wnętrze modelu BMW X5 E70

Wnętrze modelu BMW X5 E70 jest bardzo przestronne, bez problemu mieści komplet pasażerów. Do tego niektóre wersje są opcjonalnie wyposażone w trzeci rząd siedzeń, który umożliwia przewożenie siedmiu osób. Jednak przy takim komplecie pasażerów objętość bagażnika z 620 l maleje do 200 l. Natomiast przy rozłożonych kanapach powiększa się do 1750 l.

Większość egzemplarzy BMW X5 E70 ma bogate wyposażenie, dostępne są elektrycznie sterowane fotele, dach panoramiczny, nawigacja Proffessional, oddzielna klimatyzacja dla drugiego rzędu siedzeń, wyświetlacz head-up oraz aktywny układ kierowniczy. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i bardzo ergonomiczna. Nowością w drugiej odsłonie tego modelu stał się joystick zmiany biegów.

Silniki i części BMW X5 E70

BMW X5 E70 był dostępny z silnikami benzynowymi oraz Dieslami.

W gamie benzyniaków znalazły się:

  • R6 3.0 z mocą 272 KM, 3.0si/xDrive30i,
  • R6 3.0, moc 306 KM, xDrive35i,
  • V8 4.4 bi-turbo o mocy 408 i 555 KM, xDrive50i, X5 M,
  • V8 4.8, moc 355 KM, 4.8i/xDrive48i.

BMW X5 E70 oferował także jednostki wysokoprężne, były to:

  • R6 3.0 turbo o mocy 235 i 245 KM, 3.0d/xDrive30d,
  • R6 3.0 bi-turbo, moc 286, 306–381 KM, 3.0sd/xDrive35d, xDrive40d,
  • R6 3.0 tri-turbo z mocą 381 KM, M50d.

Części do BMW X5 E70 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnego układu ani podzespołu. Na rynku znajdziemy części BMW X5 E70 w wersji oryginalnej oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady modelu BMW X5 E70

Do zalet BMW X5 E70 zaliczymy:

  • Bogate wyposażenie.
  • Przestronne wnętrze.
  • Duży bagażnik.
  • Dynamiczne i oszczędne silniki wysokoprężne.

Wady BMW X5 E70 to:

  • Wysokie koszty eksploatacji.
  • Awaryjność układu elektrycznego.
  • Usterki pompy paliwa w Dieslach.
  • Awarie skrzyni biegów.
facebook