check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW X5 (E53)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW X5 (E53)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW X5 E53? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu BMW X5 E53

Model BMW X5 E53 to pierwszy wielozadaniowy SUV wyprodukowany przez markę BMW. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 1999 roku podczas targów w Detroit, jednak na rynek europejski auto trafiło dopiero rok później. BMW X5 E53 powstało w czasie, gdy Land Rover był własnością BMW, dzięki czemu otrzymało wiele komponentów z wcześniej opracowanego Range Rovera.

Historia powstania BMW X5 E53 sięga wczesnych lat 90. XX wieku, wtedy to stylista BMW Chris Bangle przygotował pierwsze projekty SUV-a. W tym także okresie, po przejęciu Land Rovera, pojawiły się pomysły na samochód sportowy. Głównym liderem projektu był Eduard Walek, który współpracował z Chrisem Chapmanem oraz Chrisem Bangle. Prace projektowe były zatwierdzone już w 1996 roku, jednak pojazd zaprezentowano dopiero w 1999 roku. Samochód był składany w fabryce w Greer (Karolina Południowa). W 2003 roku BMW X5 E53 przeszło delikatny face lifting. Zmieniono nadwozie oraz układ przeniesienia napędu. Dodatkowo wprowadzono także mocniejsze silniki.

BMW X5 E53 – stylistyka nadwozia

Model BMW X5 E53 miał być od początku autem sportowym w przeciwieństwie do Range Rovera, który uznawany był za SUV-a (Sport Utility Vehicle). To wersja X5 miała być SAV-em (Sport Activity Vehicle). Jednak ten model BMW czerpie wiele z Land i Range Roverów, ma taki sam system kontrolujący prędkość zjazdu, układ zarządzania silnikiem i napędem w terenie. Nadwozie BMW X5 E53 ma łagodne linie, ale nie brakuje w nim także ostrych kantów, typowych dla marki BMW, np.  „podcięcie Hofmeistera", zgrabne nerki i ciekawe przetłoczenia. Konstrukcyjnie auto jest spokrewnione z BMW E39. Model ten mierzył 4666 mm długości, 1872 mm szerokości oraz 1715 mm wysokości.

Wnętrze modelu BMW X5 E53

Wnętrze BMW X5 E53 jest przestronne, pozwala na komfortową jazdę z kompletem pasażerów. Stylistyka kabiny w zdecydowanej większości została przekopiowana z auta osobowego serii 5 E39. Podobnie jak w innych modelach BMW także tutaj wnętrze jest ergonomiczne i funkcjonalne. Jakość tworzyw wykończeniowych jest wzorowa. Niektóre modele X5 E53 są wyposażone w skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, pełną elektrykę szyb i foteli oraz szyberdach i aluminiowe felgi. Bagażnik w tym modelu nie jest wystarczająco duży – ma pojemność 465 litrów, ale jego funkcjonalność zwiększają regularne kształty oraz osobno otwierana szyba i klapa.

Silnik i części BMW X5 E53

Model BMW X5 E53 był dostępny z sześcioma silnikami. Gamę benzyniaków otwierał motor 3.0i generujący 231 KM. Wyższe jednostki to odmiany V8, były to: 4.4i (286 KM), 4.6is (opracowany przez M GmbH z mocą 347 KM) oraz 4.8is (360 KM). Diesle były oznaczone jako 3.0d – w pierwszej wersji silnik maił moc 184 KM, a później – nawet 218 KM. W ofercie X5 E53 znalazła się także wersja LM z silnikiem V12 o mocy 750 KM.

Części do BMW X5 E53 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnego układu ani podzespołu. Na rynku znajdziemy części BMW X5 E53 w wersji oryginalnej oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady modelu BMW X5 E53

Do zalet BMW X5 E53 zaliczymy:

  • Atrakcyjną sylwetkę nadwozia.
  • Bogate wyposażenie.
  • Dobre właściwości jezdne.
  • Ergonomiczne wnętrze.

Wady BMW X5 E53 to:

  • Wysokie koszty eksploatacji.
  • Przeciętny bagażnik.
  • Awaryjność zawieszenia i wahaczy.
facebook