check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW X3 (E83)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW X3 (E83)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW X3 E83? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

Historia modelu BMW X3 E83

Model BMW X3 E83 został zaprezentowany po raz pierwszy w 2003 roku. Jego premiera odbyła się na targach IAA we Frankfurcie, jednak do seryjnej produkcji auto trafiło dopiero w drugim kwartale 2004 roku. Pierwowzorem X3 był prototyp zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a – szefa stylistów BMW w 2002 roku.

BMW X3 E83 to jeden z pierwszych kompaktowych SUV-ów klasy Premium. Model ten powstał jako tańsza alternatywa dla modelu X5. W 2006 roku przeprowadzono face lifting samochodu, przy tej okazji zmodernizowano także gamę jednostek napędowych. Wzrosła moc silników benzynowych i wysokoprężnych, a do motorów Diesla zaczęto montować filtr cząstek stałych. Dodatkowo w X3 E83 dopracowano wnętrze, zmiękczono zawieszenie oraz zamontowano nowe zderzaki, większe nerki oraz diodowe światła tylne. W 2005 roku w rajdzie Dakar zadebiutowała wersja BMW X3 Cross Country stworzona dla rajdów terenowych przez firmy X-raid, Magna Steyr i BMW.

BMW X3 E83 – stylistyka nadwozia

Nadwozie BMW X3 E83 zostało zaprojektowane według tej samej stylistyki, co wprowadzone na rynek w latach 90. XX wieku modele serii 3 E46, serii 5 E39 i serii 7 E38. Auto wygląda bardzo surowo i agresywnie. Do jego cech charakterystycznych zaliczymy dzieloną atrapę chłodnicy, reflektory z wystającymi migaczami, specyficzną linię bocznych szyb, prostokątne lusterka oraz podłużne tylne lampy, które wchodzą na klapę bagażnika. Nadwozie mierzy 4569 mm długości, 1853 mm szerokości oraz 1674 mm wysokości.

Wnętrze modelu BMW X3 E83

Wnętrze modelu BMW X3 E83 jest w miarę przestronne, w komfortowych warunkach może nim podróżować 5 osób. Fotele z przodu oraz tyłu są bardzo wygodne. Deska rozdzielcza nie jest rewolucyjna, łączy w sobie funkcjonalność wersji E46 serii 3 oraz nowoczesność większych modeli BMW. Kokpit jest prosty, jednocześnie estetyczny. W kontroli centralnej ulokowano panel sterowania klimatyzacją oraz radiem, a u góry deski – wyświetlacz nawigacji satelitarnej. Standardowe wyposażenie obejmowało m.in. ABS, kontrolę trakcji, elektryczne szyby, centralny zamek i klimatyzację manualną. Bagażnik w modelu BMW X3 E83 jest średniej wielkości – zmieści 480 l bagażu, a po rozłożeniu tylnej kanapy – 1560 l.

Silnik i części BMW X3 E83

Model BMW X3 E83 był dostępny z dziesięcioma jednostkami napędowymi – zarówno benzyniakami, jak i Dieslami. Gamę jednostek benzynowych otwiera silnik o pojemości 2.0 generujący 150 KM. Mocniejszy od tej wersji był motor 2.5i (192 KM), 2.5si (218 KM) i 3.0 (231 KM) oraz 3.0si (272 KM). Diesle w modelu BMW X3 E83 były dostępne jako 2.0d z mocą 150 KM, a potem – 177 KM oraz 3.0d (204 KM) i 3.0sd o mocy 286 KM.

Części do BMW X3 E83 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnego układu ani podzespołu. Na rynku można nabyć części BMW X3 E83 w wersji oryginalnej oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady modelu BMW X3 E83

Do zalet BMW X3 E83 zaliczymy:

  • Wyposażenie standardowe na dobrym poziomie.
  • Przestronne wnętrze.
  • Bogatą gamę jednostek napędowych.
  • Dobre właściwości jezdne.

Wady BMW X3 E83 to:

  • Twarde zawieszenie.
  • Wysoka cena zakupu.
  • Problemy z elektryką.
  • Prosta stylistyka nadwozia.
facebook