check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW 5 Touring (E61)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW 5 Touring (E61)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW E61? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

benzyna benzyna
520 i N43 B20 A, 1995 cm3, 125 [kW] 170 [KM] - ( 2007-2010 )
520 i N43 B20 A, 1995 cm3, 120 [kW] 163 [KM] - ( 2007-2010 )
523 i N52 B25 A, 2497 cm3, 140 [kW] 190 [KM] - ( 2007-2010 )
523 i N52 B25 A N52 B25 B N52 B25 BE, 2497 cm3, 130 [kW] 177 [KM] - ( 2004-2007 )
523 i N53 B25 A, 2497 cm3, 140 [kW] 190 [KM] - ( 2007-2010 )
525 i M54 B25 (256S5), 2494 cm3, 141 [kW] 192 [KM] - ( 2004-2010 )
525 i N52 B25 A N52 B25 B N52 B25 BF, 2497 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2005-2010 )
525 i N53 B30 A, 2996 cm3, 155 [kW] 211 [KM] - ( 2007-2010 )
525 i N52 B25 A, 2497 cm3, 155 [kW] 211 [KM] - ( 2005-2010 )
525 i N53 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2007-2010 )
525 i xDrive N53 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2008-2010 )
525 xi N53 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2007-2010 )
525 xi N52 B25 A, 2497 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2005-2010 )
530 i N53 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2007-2010 )
530 i N52 B30 A N52 B30 BF, 2996 cm3, 190 [kW] 258 [KM] - ( 2004-2007 )
530 i N52 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2006-2010 )
530 i xDrive N53 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2008-2010 )
530 xi N52 B30 A, 2996 cm3, 190 [kW] 258 [KM] - ( 2005-2007 )
530 xi N53 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2006-2008 )
530 xi N53 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2007-2010 )
530 xi N52 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2007-2010 )
535 xi N54 B30 A, 2979 cm3, 224 [kW] 305 [KM] - ( 2007-2010 )
545 i N62 B44 A, 4398 cm3, 245 [kW] 333 [KM] - ( 2004-2010 )
550 i N62 B48 A N62 B48 B, 4799 cm3, 270 [kW] 367 [KM] - ( 2005-2010 )
M5 S85 B50 A, 4999 cm3, 373 [kW] 507 [KM] - ( 2007-2010 )

Historia modelu BMW E61

Model BMW E60 w wersji sedan wprowadzono na rynek w 2003 roku, rok później w 2004 roku dołączył do niego BMW E61 w nadwoziu kombi o nazwie Touring. Auto było produkowane do 2010 roku. W tym okresie w roku 2007 BMW E60 i E61 przeszło jeden facelifting.

Model BMW E61 stylistykę zawdzięcza jednemu z najsłynniejszych stylistów ostatnich lat – to Chris Bangle. W stosunku do swojego poprzednika E39 model ten jest sporo większy i dłuższy o 66 mm, dzięki czemu zyskał przestronniejsze wnętrze. Dodatkowo otrzymał kontrowersyjną stylistykę nadwozia oraz wiele nowości konstrukcyjnych i elektronicznych. Do budowy podwozia i zawieszenia BMW E61 Touring użyto wytrzymałych elementów o niskiej masie, co wpływało na bardzo dobre właściwości jezdne tego modelu. 

BMW E61 – stylistyka nadwozia

Model BMW E61 w wersji kombi ma 4843 mm długości, 1846 mm szerokości i rozstaw osi wynoszący 2886 mm. Jego nadwozie ma bardzo harmonijną linię i dynamiczną sylwetkę. Charakteru dodają mu duże koła, masywne progi oraz światła,  które są ładnie wkomponowane w boczne części karoserii. Dodatkowo w obudowach bocznych lusterek wbudowane jest oświetlenie ułatwiające wsiadanie do pojazdu, zwłaszcza po zmroku. Przód auta ma duże, zespolone reflektory o dość agresywnym kształcie oraz charakterystyczne dla marki BMW szerokie wloty powietrza. BMW E61 wyróżnia się bardzo praktyczną funkcją, czyli dzieloną klapą bagażnika. Dzięki tej opcji można otworzyć tylko szybę, a nie całą klapę.

Wnętrze modelu BMW E61

Wnętrze modelu BMW E61 jest bardzo przestronne. Znajdziemy w nim duże, wygodne i podgrzewane fotele wykonane ze skóry. Wszystkie użyte we wnętrzu materiały są bardzo wysokiej jakości, co jest zgodne z klasą Premium, do jakiej zaliczane jest auto. W modelu E61 umieszczono trójramienną, skórzaną kierownicę. Zegary są czytelne, a przejrzysty wyświetlacz wkomponowany w centralną część deski rozdzielczej ułatwia dostęp do wszystkich opcji. Tylna kanapa bez problemu zmieści troje pasażerów. Standardowy rozmiar bagażnika w tym modelu to 500 litrów, jednak po złożeniu tylnej kanapy powiększa się on do 1650 litrów. Samochód nie posiada koła zapasowego, dzięki temu zyskujemy pod bagażnikiem dodatkowy schowek.

Silnik i części BMW E61

Model BMW E61 był dostępny z wieloma silnikami benzynowymi oraz kilkoma Dieslami.

BMW E61 był wyposażony w następujące silniki benzynowe z wtryskiem EFi:

  • 520i – 2171 cm³, R6, 169 KM,
  • 523i – 2497 cm³, R6, 177 KM,
  • 525i – 2494 cm³, R6, 192 KM,
  • 525i – 2497 cm³, R6, 218 KM,
  • 528i – 2996 cm³, R6, 233 KM,
  • 530i – 2979 cm³, R6, 231 KM,
  • 530i – 2996 cm³, R6, 258 KM,
  • 545i – 4398 cm³, V8, 333 KM,
  • 540i – 4000 cm³, V8, 306 KM,
  • 550i – 4799 cm³, V8, 367 KM,
  • M5 – 4999 cm³, V10, 507 KM.

W modelu BMW E61 znalazły się także benzyniaki z wtryskiem bezpośrednim, były to:

  • 520i –1995 cm³, R4, 170 KM,
  • 523i – 2497 cm³, R6, 190 KM,
  • 525i – 2996 cm³, R6, 218 KM,
  • 530i – 2996 cm³, R6, 272 KM,
  • 535i – 2979 cm3, R6, 306 KM.

BMW E61 dostępne były także z następującymi silnikami Diesla:

  • 520d – R4, 163 KM i 170 KM,
  • 525d – R6, 177 KM i 197 KM,
  • 530d – R6, 218 KM, 230 KM i 235 KM,
  • 535d – R6, 272 KM.

Części BMW E61 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowanie żadnego układu ani podzespołu. Na rynku znajdziemy BMW E61 części oryginalne oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady modelu BMW E61

Do zalet modelu BMW E61 zaliczymy:

  • Eleganckie i przestronne wnętrze.
  • Nowoczesny design.
  • Szeroką gamę silników.
  • Dobre właściwości jezdne.

Wady BMW E61 to:

  • Kontrowersyjna stylistyka nadwozia.
  • Awaryjność rozrządu i wtryskiwaczy.
  • Wysokie koszty utrzymania.
facebook