check us
Szybka
dostawa
14 dni
na zwrot
dostawa
od 299zł gratis
  1. Strona główna
  2. Marki samochodów
  3. BMW
  4. Części BMW 5 (E60)
Powrót
Wybierz typ silnika

Części samochodowe do BMW 5 (E60)

Poszukujesz części motoryzacyjnych do swojego BMW E60? Wybierz typ i sprawdź naszą bogatą ofertę:

benzyna benzyna
520 i N43 B20 A, 1995 cm3, 120 [kW] 163 [KM] - ( 2006-2010 )
520 i M54 B22 (226S1), 2171 cm3, 125 [kW] 170 [KM] - ( 2003-2010 )
520 i N46 B20 B, 1995 cm3, 115 [kW] 156 [KM] - ( 2007-2010 )
520 i N43 B20 A, 1995 cm3, 125 [kW] 170 [KM] - ( 2007-2009 )
523 i N52 B25 A N52 B25 BE, 2497 cm3, 140 [kW] 190 [KM] - ( 2007-2009 )
523 i N52 B25 A N52 B25 B N52 B25 BE, 2497 cm3, 130 [kW] 177 [KM] - ( 2004-2007 )
523 i N53 B25 A, 2497 cm3, 140 [kW] 190 [KM] - ( 2007-2009 )
525 i M54 B25 (256S5), 2494 cm3, 137 [kW] 186 [KM] - ( 2003-2009 )
525 i N52 B25 A, 2497 cm3, 155 [kW] 211 [KM] - ( 2005-2010 )
525 i N53 B30 A, 2996 cm3, 155 [kW] 211 [KM] - ( 2007-2010 )
525 i M54 B25 (256S5), 2494 cm3, 141 [kW] 192 [KM] - ( 2003-2005 )
525 i N52 B25 A N52 B25 B N52 B25 BF, 2497 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2005-2009 )
525 i N52 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2005-2007 )
525 i N53 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2007-2010 )
525 i xDrive N53 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2008-2010 )
525 xi N52 B25 A, 2497 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2005-2007 )
525 xi N53 B30 A, 2996 cm3, 160 [kW] 218 [KM] - ( 2007-2009 )
528 i N52 B30 A, 2996 cm3, 172 [kW] 234 [KM] - ( 2007-2009 )
528 i xDrive N52 B30 A, 2996 cm3, 172 [kW] 234 [KM] - ( 2006-2009 )
530 i N52 B30 A N52 B30 BF, 2996 cm3, 190 [kW] 258 [KM] - ( 2005-2007 )
530 i N53 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2007-2009 )
530 i M54 B30 (306S3), 2979 cm3, 168 [kW] 228 [KM] - ( 2004-2005 )
530 i N52 B30 A, 2996 cm3, 168 [kW] 228 [KM] - ( 2007-2009 )
530 i N52 B30 A N52 B30 BF, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2007-2009 )
530 i M54 B30 (306S3), 2979 cm3, 170 [kW] 231 [KM] - ( 2001-2005 )
530 i N52 B30 A, 2996 cm3, 187 [kW] 254 [KM] - ( 2005-2010 )
530 i xDrive N53 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2008-2009 )
530 xi N52 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2007-2009 )
530 xi N52 B30 A, 2996 cm3, 190 [kW] 258 [KM] - ( 2004-2007 )
530 xi N53 B30 A, 2996 cm3, 200 [kW] 272 [KM] - ( 2007-2008 )
535 i N54 B30 A, 2979 cm3, 225 [kW] 306 [KM] - ( 2006-2009 )
535 i N54 B30 A, 2979 cm3, 224 [kW] 305 [KM] - ( 2007-2010 )
535 i xDrive N54 B30 A, 2979 cm3, 224 [kW] 305 [KM] - ( 2008-2009 )
535 xi N54 B30 A, 2979 cm3, 225 [kW] 306 [KM] - ( 2007-2008 )
540 i N62 B40 A, 4000 cm3, 225 [kW] 306 [KM] - ( 2007-2009 )
540 i N62 B40 A, 4000 cm3, 220 [kW] 299 [KM] - ( 2005-2007 )
545 i N62 B44 A, 4398 cm3, 245 [kW] 333 [KM] - ( 2003-2005 )
545 i N62 B44 A, 4398 cm3, 242 [kW] 329 [KM] - ( 2003-2005 )
550 i N62 B48 B, 4799 cm3, 270 [kW] 367 [KM] - ( 2005-2009 )
550 i N62 B48 B, 4799 cm3, 261 [kW] 355 [KM] - ( 2005-2010 )
M5 S85 B50 A, 4999 cm3, 373 [kW] 507 [KM] - ( 2004-2009 )

Historia modelu BMW E60

Model BMW E60 został zaprezentowany w 2003 roku i zastąpił dotychczasową wersję modelu, czyli E39. Nowa wersja miał kontrowersyjną stylistykę. Założeniem projektantów było połączenie elegancji z serii 7 ze zwinnością i sportowymi właściwościami jezdnymi znanymi z serii 3. Za design BMW 5 E60 odpowiedzialny był Chris Bangle, który słynął z odważnych projektów.

BMW E60 był dostępny w wersji sedan, natomiast model kombi zyskał oznaczenie E61. Zawieszenie tego auta składało się wyłącznie z aluminiowych komponentów. W 2005 roku E60 została wzbogacona o wersję „M”, którą wyposażono w silnik V10 o pojemności 5.0 l. Model ten stał się jednym z najszybszych sedanów produkowanych seryjnie na świecie. Nad produkcją wersji „M” pracowało kilkuset wykwalifikowanych inżynierów pod okiem prof. dr. hab. inż. Hansa Stermllicha. W 2006 roku do BMW E60 został dołączony asystent kierowcy Nightvision znany z BMW serii 7. Natomiast rok później model E60 przeszedł face lifting.

BMW E60 – stylistyka nadwozia

Model BMW E60 pod względem stylistyki nadwozia w momencie wejścia na rynek był absolutną rewolucją. Zaproponowane przez Chrisa Bangle odważne linie karoserii definitywnie zrywały z klasyczną stylistyką aut marki BMW. Niestety, na początku nowa karoseria E60 została niezbyt pochlebnie przyjęta przez klientów i fanów. Jednak szybko przekonali się oni do nowego designu. BMW E60 było nowością nie tylko pod względem karoserii, zostało także wyposażone w mnóstwo nowinek z dziedziny techniki i elektroniki. Nadwozie E60 mierzyło 4841 mm długości, 1846 mm szerokości oraz 1468 mm wysokości.

Wnętrze modelu BMW E60

Wnętrze BMW E60 na pierwszy rzut oka nie sprawia wrażenia przestronnego. Jednak już krótka podróż tym autem z kompletem pasażerów udowadnia, że kabina jest wystarczająco przestronna i wygodna. Kokpit jest niezwykle prosty, a to zasługa pokrętła systemu iDrive, za pomocą którego obsługuje się wszystkie opcje, które są widoczne na kolorowym monitorze centralnym. BMW E60 bogate jest w nowoczesne rozwiązania i oferuje m.in. automatyczną klimatyzację, elektrykę szyb, komplet systemów bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrza, ABS i kontrolę trakcji. Wersja sedan ma bagażnik o pojemności 520 l, natomiast Touring – 500 l, który można było zwiększyć do 1615 l pojemności.

Silnik i części BMW E60

BMW E60 było dostępne z 9 silnikami benzynowymi oraz 4 Dieslami. Podstawowa jednostka wysokoprężną montowana w modelu 520d rozwijała 163 KM, później została wzmocniona do 177 KM. W ofercie dostępne były także silniki Diesla: 525d (177 i 197 KM), 530d (od 218 do 235 KM) oraz mocniejsze 535d generujące 272 lub 286 KM.

Gamę silników benzynowych otwierał 520i o mocy 170 KM. Dostępne były także modele 523i o mocy 177 i 190 KM, 525i generujące moc 184 i 218 KM, 528i przeznaczone na rynek amerykański (230 KM), a także 530i (od 231 do 272 KM) oraz 535i (300 KM). Pod maską E60 mogły znaleźć się również jednostki V8: model 540i z mocą 306 KM, 545i – 333 KM i 550i o mocy 367 KM.

Części BMW E60 są ogólnodostępne, nie ma problemu z serwisowaniem żadnych układów ani podzespołów. Dostępne są części do BMW E60 w wersji oryginalnej oraz tańsze zamienniki.

Zalety i wady BMW E60

Do zalet BMW E60 zaliczymy:

  • Nowoczesny wygląd.
  • Bogate wyposażenie.
  • Przestronne wnętrze.
  • Szeroką gamę silników.

Wady BMW E60 to:

  • Duże spalanie paliwa niektórych silników.
  • Kontrowersyjna stylistyka.
  • Wysoka cena zakupu.
  • Awarie turbosprężarek.
facebook